Waar kunnen we u mee helpen?
Voorraadbeheer:
Dankzij data-analyse kunnen we u een beter inzicht geven in uw productstromen, de grootste kostenposten in kaart brengen en de te bestellen producten vaststellen op basis van de bestelfrequentie, zodat er geen overtollige voorraad is.
Als we afwijkingen tussen de begin- en eindvoorraad opmerken, onderzoeken we mogelijke redenen en oorzaken voor deze afwijkingen, zoals bijv. diefstal, verspilling, fouten van medewerkers, voedselbederf,… .
Analyse van het kassasysteem (POS):
Door middel van een analyse van de verkopen in het kassasysteem kan er nagegaan worden of er afwijkingen zijn met de voorraden. Indien wel, onderzoeken we mogelijke redenen voor deze afwijkingen, zoals bijv. diefstal, compensatie van ontevreden klanten, verspilling of bederf.
Identificatie van verliesposten:
We brengen de grootste kostenposten in kaart en zoeken uit hoe deze verlaagd kunnen worden.
Analyse in functie van een optimaal Yield Management:
We bekijken hoe we het juiste product/dienst aan de juiste klant op het juiste moment tegen de juiste prijs kunnen verkopen. Met andere woorden zoeken we naar een variabele prijsstrategie die streeft naar een zo hoog mogelijk rendement.
Voorraadbeheer:
Dankzij data-analyse kunnen we u een beter inzicht geven in uw productstromen, de grootste kostenposten in kaart brengen en de te bestellen producten vaststellen op basis van de bestelfrequentie zodat er geen overtollige voorraad is.
Als we afwijkingen tussen de begin- en eindvoorraad opmerken, onderzoeken we mogelijke redenen en oorzaken voor deze afwijkingen, zoals bijv. diefstal, verspilling, fouten van medewerkers, voedselbederf of overschrijding van houdbaarheidsdatum,… .
Identificatie van afwijkingen:
Denken we bijv. aan discrepanties tussen reservaties en facturen, food & beverage, guest supplies,… .
Commerciële analyse:
Denken we bijv. aan een grondige analyse van de types hotelgasten, boekingskanalen, reserveringen, doelgroep,… .
Analyse van klanttevredenheid:
Denken we bijv. aan een grondige screening van de hotelrecensies waarbij we eventuele knelpunten in de dienstverlening in kaart brengen.